Oppmannen er ansvarlig for den ikke sportslige driften av laget, og er kontaktledd ift styre, sportslig utvalg og daglig leder.
Oppmannen er ansvarlig for
- at alle spillere/trenere/andre på laget er registrert i ”MinIdrett”, og sørge for at personer som slutter umiddelbart blir slettet fra melemsregisteret.
- å kontrollere at alle spillere på laget har betalt lisens (fra fylte 13 år) og medlemskontingent
- påmelding av laget til serie og turneringer
- all dialog med materialforvalter ift laget behov for utstyr og drakter
- å sette opp vaktlistene til sekretariatet ved kamparrangement. og sørge for nødvendig opplæring
- innmelding av kampresultater (hjemmekamper) umiddelbart etter kampslutt til regionen.
- ved omberamminger/kampendringer, å kontakte motstanders lag / leder og sørge for korrekt saksbehandling i.h.h.t. regelverket.
- å organsiere turneringsdeltakelse og spillerlogsitikk sammen med trenere
- å arrangere spillermøter og miljøkvelder for spillerne
- å inspirere spillerne til å delta på Ynglingens samlinger før jul og påske.
- å være bindeledd mellom foreldre og trenere
- å sikre at foreldregruppen engasjeres i lagets arbeid og arrangere min 2 foreldremøter hver sesong
- organisere laget inntektsskapende arbeid (dugnader, kiosk, etc), og fordeling av oppgaver mellom foreldrene.
- gjennomføringen av klubbens faste dugnader og lotterier for sitt lag.
- disponering av lagskontoen og regsnskapsførsel iht klubbens retningslinjer.
- å utarbeide laget årsrapport som leveres til daglig leder i god tid før årsmøtet sammen med kampprotokoller.
- stille på klubbens oppmannsmøter på vegne av laget
- at alle ledere knyttet til laget har godkjent POLITIATTEST.
- å organsiere evt underutvalg for å løse definerte oppgaver