ynglingehallen1Ynglingehallen er i dag en fin og funksjonell hall som er åpen for utleie noen timer i uka og ellers i helgene. Primærbruk av hallen er for skole og idrettslag disponert av Stavanger Kommune og Ynglingen.

Hallen kan rigges til som en stor håndballbane eller 3 mindre håndballbaner på tvers.

Volleyball kan spilles på en bane på midten (internasjonale mål og områder rundt), eller med fire volleyballbaner på tvers og vegg/nett mellom.

Det er tribune med sitte/ståplasser og egen inngang fra Treffen (kafeen vår).

I hallen er det også garderober for kvinner og menn samt dommer/leder garderoder.

Det er også et lite kjøkken i tilknytning til banene

 Ta kontakt med driftsleder Olav Østerhus på tlf 40 41 70 23 / 911 77 568 eller via mail til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.


 

 

Reglement for Ynglingehallen

All bruk av Ynglingehallen er underlagt følgende reglement:

  1. Ynglingehallen AS eies av Stavanger KFUK-KFUM.
  2. Hallen eller deler av den kan ikke brukes uten tillatelse fra driftsleder eller daglig leder.
  3. Hvert treningsparti/arrangement skal ha sin ansvarlige leder. Lederen skal være på plass i god tid før avtalt tid for leie og ha full kontroll med virksomheten samt være den siste som forlater hallen og låse når leietakers tid er avsluttet. Leder/ansvarshavende plikter å kontrollere at:
  4. utstyr og materiell er i forskriftsmessig stand før bruk.
  5. benyttet utstyr er satt på plass etter bruk.
  6. hall, dusjer/garderober og tribuner forlates i ryddet stand.
  7. de tildelte tider for bruk av hallen overholdes.
  8. treningstøy som brukes ute, piggsko, knot tsko og sko som setter merker i gulvet ikke brukes i hallen eller tilstøtende rom.
  9. ballspill ikke foregår i korridorer/garderobe.
  10. all bruk av apparater foregår under tilsyn og på forsvarlig måte.
  11. Alle leietakere plikter å rette seg etter anvisninger/påbud fra hallens tilsynsvakt.
  12. Ekstra renhold som følger av mangelfull opprydding vil bli belastet leietakere.
  13. Boksklister, fett eller lignende er ikke tillatt i garderobe eller hall. For håndballspillere er kun vannbasert klister tillatt.
  14. Røyking, bruk av snus eller bruk av rusmidler er ikke tillatt i hallen. Det er ikke tillatt å ta med knusbart materiale eller og tyggegummi i hallen (inklusive dusj, garderober m.m.).
  15. Ved arrangementer må leietaker selv sørge for nødvendig vakthold i hall, garderober, tilskuerplass og parkeringsplasser (uteareal).
  16. Ved overnatting skal det i hvert tilfelle avklares med driftsleder og sendes søknad til brannvesen som vurderer hvert enkelt tilfelle. Ved overnatting må leietaker selv sørge for voksne, våkne vakter. Disse må være godt kjent med branninstruks, rømningsveiers plassering og hvor slokkeutstyr er plassert.
  17. Reklame/endringer av reklame må avklares spesielt.
  18. Ynglingehallen AS er uten ansvar for personskader.
  19. Ynglingehallen AS er uten ansvar for skader på og tap av private effekter, verdisaker og lignende.

Brudd på hallens reglement kan medføre bortvisning fra hall og tilstøtende lokaler og eventuelt erstatningsplikt.

Vedtatt av styret i Ynglingehallen AS, 10.01.2005.